Trzy postanowienia na 2014 rok

postanowienia_nowy_rok_kalendarz

Słyszałem dziś w radiu sondę. Pytanie brzmiało: czy robisz noworoczne postanowienia? Większość osób odpowiedziała, że nie. No to jestem w mniejszości.

W nowym roku zamierzam zmienić kilka rzeczy. Po pierwsze, chcę wcześniej zaczynać dzień. Dwa miesiące temu zrezygnowaliśmy z rotacji i wprowadziliśmy stały plan dyżurów przy Oli. Po reformie mnie przypadły wszystkie nocki, a Sonia zajmuje się Małą rano. Jest nieźle, bo zupełnie nie przeszkadza mi pobudka w środku nocy, a nie muszę się zrywać bladym świtem. Raz czy dwa było super, ale teraz ilekroć wstaję na przykład po 9.00 mam takie „wewnętrzne ble”. Nie są to wyrzuty sumienia. To raczej takie poczucie zmarnowanego czasu, bo przecież jest tyle do zrobienia! Poza tym lepiej wstaje mi się i działa po sześciu godzinach snu, niż na przykład ośmiu.

Po drugie – odzyskać trochę życia towarzyskiego. Nie chcę przez to powiedzieć, że rodzicielstwo jest przereklamowane, ale wydaje mi się, że nieco się zapuściliśmy. Drogie Babcie, podczas składania noworocznych życzeń zbiorę Wasze grafiki i od stycznia przynajmniej jeden wieczór w miesiącu spędzamy poza domem. Możemy też zostać na własnych śmieciach, ale… bez Oli. W końcu nam też się coś od życia należy! Naszym znajomym też należy się trochę czasu z nami bez dziecka.

Wreszcie ostatnie postanowienie: „usamodzielnić” Aleksandrę. W styczniu zacznie drugi rok życia i czekają ją zmiany utartych zwyczajów. Nasz wieczorny rytm kąpiel-butelka-łóżeczko jest bardzo wygodny, bo zazwyczaj skutecznie usypia Olę, ale rozsądniejsza jest chyba trasa jadalnia-łazienka-sypialnia. A ta zmiana to tylko wierzchołek góry lodowej.

Zacząłem od radia, więc skończę na telewizji. W lokalnej też mówili dziś o postanowieniach. Według trenera fitness zapału jego nowym podopiecznym zazwyczaj wystarcza na miesiąc. Umówmy się, że w lutym dam znać, czy udało nam się przekuć słowa w czyny.

2 thoughts on “Trzy postanowienia na 2014 rok

Skomentuj

