Chcesz nauczyć dziecko liczyć, licz na siebie!

einstein

Zabawki, jak sama nazwa wskazuje, mają bawić. Jeśli przy tym uczą to świetnie, ale bez presji. Nie przyglądam się każdej, by przekonać się czego i jak szybko może nauczyć Olę. Dzieciństwo to najbardziej beztroski czas w naszym życiu, więc nie marnujmy go dzieciom w imię naszych chorych ambicji i planów.

Ale jeśli jakaś maskotka w sklepie uśmiecha się do nas zalotnie i mówi: „Hej, wybierz mnie! Jestem ładna, miła w dotyku, wydaje dźwięki i nauczę Twoje dziecko liczyć” to trzeba powiedzieć „Sprawdzam”!

Czytałem kiedyś o siedmiolatku, który w szkole nudził się na matematyce, bo program zakładał naukę liczenia od 1 do 10, a on, biedaczek!, z rodzicami w domu grywał w Tysiąca i na dodatek podliczał punkty. Widziałem na własne oczy jak z liczeniem męczyła się moja kuzynka. Myliły się jej dwójki z trójkami , ale jak jej ojciec ściągał pas to Kasia odliczała bezbłędnie. Różne są sposoby opanowania tej podstawowej umiejętności.

I tu wracamy do naszej zabawki. Jej cel: nauczyć dziecko liczyć od 1 do 6. Środki: sześć stron, na każdej stosowna cyfra i odpowiednia liczba symboli.

glupia_zabawka

Czy tylko mnie tutaj coś nie pasuje? Przyjrzyjcie się raz jeszcze. Bingo! W którym momencie swojego życia moja córka będzie mogła na własne oczy zobaczyć DWA SŁOŃCA? Chyba tylko na jakimś filmie science-fiction.

Pozostałe strony nie budzą mojej agresji, bo znalazły się na nich trzy osy, cztery motyle, pięć biedronek i sześć kwiatów. Tylko ta nieszczęsna „dwójka”… Słoneczko chyba za mocno przygrzało.

Skomentuj

