Przemoc w rodzinie

niebieska_karta

Obawiam się, że za coś takiego mogą mi przyznać „Niebieską Kartę”. Najważniejsze jednak jest to, że moje metody zaczynają odnosić pozytywny skutek.

Ten strach musiał w mojej Mamie narastać od momentu, kiedy po raz pierwszy przypomniałem, że Ola to przecież nasze dziecko i każdy powinien respektować sposób, w jaki ją wychowujemy. A z tym były problemy, które owocowały na przykład usypianiem Małej dopiero po północy (Sylwestrowe szaleństwo). Konsekwencje rozpieszczania dziecka odczuliśmy też ostatnio, bo Olucha, która niemal całe swoje urodziny spędziła na rękach u mojej Mamy, przez kilka kolejnych dni wznosiła ręce ku górze i zanosiła się płaczem za każdym razem, gdy mówiliśmy „nie”. Dziś podczas wizyty Rodziców postanowiłem powiedzieć „basta” i co ciekawe, spotkało się to ze zrozumieniem, a za słowami poszły też czyny.

Moja Mama zdecydowanie ograniczyła noszenie Oli. Spacerowała za to z nią po mieszkaniu, bawiła się na dywanie, a nawet tańczyła. Tylko czasami wymagała przypomnienia, że Ola powinna poruszać się na własnych nogach. Uwagi przyjmowała cierpliwie i tylko raz wyrwało Jej się, niby do Oleńki:

– Powiedz, że ten ojciec ma tak nie bręczeć.

– Nie przejmuj się Piotrek, ja to słyszę codziennie – śmiał się mój Tata.

W zasadzie niczym się nie przejmowałem, bo ten egzamin Mama zdała śpiewająco.

Jedna rzecz nie dawała mi spokoju. Zastanawiałem się dlaczego tak nagle dała się przekonać do naszych racji. Odpowiedź, którą otrzymałem trochę mnie zaskoczyła: – Bo ja się trochę Ciebie boję.

Za to ja przestałem się bać. Mama pokazała, że choć do granic możliwości kocha Oleńkę i mogłaby (chciałaby?) ją nosić przez całą dobę, to akceptuje nasze zasady i zamierza się im podporządkować. To świetna wiadomość, bo jeśli tak dalej pójdzie to już niedługo bez obaw będziemy mogli się wyrwać z domu wieczorem bez Małej, realizując w ten sposób jedno z noworocznych postanowień. Jestem z Niej naprawdę dumny.

Skomentuj

