Nie chwal dziecka przed zachodem słońca

dziecko o zachodzie slonca

23, 24, 1 i 4. To nie są moje szczęśliwe liczby. To godziny, o jakich wstawałem minionej nocy. Dodajmy, że chciałem ją wykorzystać do nadrobienia zaległości w spaniu. Plan się nie powiódł, ale najważniejsze, że wiem już dlaczego.

Nie tak dawno temu chwaliłem Olę (a może się?), że zaczęła przesypiać całe noce. Jakie to było niesamowite uczucie: wieczorem kładziesz dziecko spać, masz czas dla siebie, o północy lądujesz w łóżku i do rana masz spokój! No właśnie, było. Od tamtego czasu chyba nie zdarzyło się, żebyśmy w nocy nie musieli do niej wstawać. Przyczyny nocnego płaczu są dwie: pusty bak lub brak zatyczki. To oczywiście nie ma większego znaczenia, bo i tak się budzisz i niesiesz pomoc dziecku w potrzebie.

Nocne wstawanie wpisane jest w uroki rodzicielstwa, więc nie ma co kręcić nosem. Zwłaszcza, jeśli dziecko zaczyna dzień około godziny 8. O tym na blogu nie wspominałem, zdążyłem tylko w myślach się ucieszyć, że spanie do tej pięknej godziny stało się regułą. I co? Następne trzy dni zaczynaliśmy razem ze słoneczkiem, czyli coś koło 6, a teraz Ola znalazła złoty środek i budzi się o 7.

Jaki stąd wniosek? Bardzo prosty: nie chwal dnia przed zachodem słońca. Nawet w myślach! Jednak przysłowia są mądrością narodu. A jeśli komuś nie podoba się polskie know-how to może zastosować japońskie. Mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni zwykli mawiać, że „własne dziecko chwali tylko ostatni głupiec”. Dlatego już chwalił nie będę. Zwłaszcza gdy planuję się wyspać.

Skomentuj

