Rozdarte serce mamy

rozdarte_serce_matki

– U pani noworodka stwierdziliśmy znacznie podwyższone CRP. Musimy włączyć antybiotyk. Pani pobyt w szpitalu na pewno się przedłuży.

Te słowa jak wyrok spadły na mnie i przybiły swoim ciężarem. Już to przerabiałam. Z Oleńką leżałam dziesięć dni w szpitalu po porodzie. Teraz jednak w domu czeka na mnie małe dziecko, które dotąd traciło mnie z oczu najwyżej na kilka godzin. Teraz rozłąka ma trwać co najmniej tydzień.

– Może pani wypisać się ze szpitala na własne życzenie i zostawić dziecko na oddziale noworodkowym, a dojeżdżać na karmienia.

Nie mogę. Przecież teraz mam dwie córki. Ta młodsza dopiero przyszła na ten świat i to ona bardziej mnie potrzebuje. Dla niej jestem wszystkim, co zna i co ją uspokaja. Jak mogłabym wyjść do domu i wpadać co kilka godzin?

Serce rwie się na pół. Na zdjęciu w telefonie roześmiana Oleńka tuli pluszowego Kubusia Puchatka. Na filmiku wkłada moje buty i spaceruje w nich po domu. Na innym skacze z tatą po trampolinie sąsiadów próbując złapać równowagę. A w moich ramionach śpi jej nowonarodzona siostra. Tylko ją mogę teraz przytulić.

Zagryzam zęby. Tłumaczę sobie, że Oleńka jest z tatą i otoczona rodziną. Że oni dbają o to, by była szczęśliwa i miała wypełniony czas. Że nie jest smutna, nie płacze za mną. To ja muszę się uporać z tym bólem w sercu.

I pocieszam się wizją rodzinnego połączenia w dniu wyjścia ze szpitala. Wyobrażam sobie, jak uściskam Oleńkę, jak weźmie mnie za rękę i zaprowadzi do półki z książkami i poprosi o „puf puf”. Jej minę, gdy pozna swoją siostrę, o której tyle się nasłuchała w ostatnim czasie.

Nie mogę się doczekać jak zaczniemy układać te naszą czteroosobową codzienność od początku.

2 thoughts on “Rozdarte serce mamy

  1. Dasz rade. Oleńka ma wspanialego tatusia! To dla nich tez bedzie ważny czas, sam na sam. Dacie rade, wszyscy!!! A juz niedlugo w domu cala czwórka!

    Polubienie

  2. Będzie dobrze! W szpitalu czas się dłuży..znam to. Ale najważniejsze myśleć pozytywnie, lada dzień będziecie razem. Ja bym też została z maleństwem, , szybciej wyzdrowieje przy mamie. Atatuś..będzie zakładać dres do sukienki Olce 😉 ważne że nie zmarznie.

    Polubienie

Skomentuj

