Duże świństwo

swinstwo

Bez marnowania czasu, slalomu między półkami i kolejek do kas. Zakupy przez internet ułatwiają życie. Wycieczkę przez sklep odbywamy wirtualnie, a ciężkie torby do rąk własnych przynosi nam kurier. I tu może pojawić się problem.

Bo za zakupy trzeba zapłacić. Spokojnie, nie ogłaszamy bankructwa. Jeszcze.

– Michu, jest problem. Nie mam jak zapłacić dostawcy, bo zepsuł mu się terminal. Masz w domu jakąś gotówkę? – usłyszałem przed południem w słuchawce.

– Yyy… Nie bardzo… – odparłem zaskoczony i nie pierwszy już raz zdałem sobie sprawę, że pewnie jak większość z Was gotówki w domu nie trzymamy. – Chociaż, wiesz co? Mam pewien pomysł.

W normalnych warunkach za taką propozycję dostałbym po głowie i usłyszał coś o defraudacji, braku honoru i wizycie Centralnego Biura Śledczego. Ale kiedy dostawca nerwowo tupie w przedpokoju i grozi, że zabierze upragniony towar z powrotem do sklepu, to honor trzeba schować do kieszeni.

Wisimy dziewczynom dwie stówy – przeczytałem po chwili w smsie.

Mam tylko nadzieję, że ofiarodawcy nie dowiedzą się o tej niewinnej pożyczce. Przecież nie po to dają wnuczce Mieszka, Bolesława czy Kazimierza, żeby jej rodzice kupowali za te pieniądze chleb, jaja i makaron. Ale sorry, takie mamy czasy: dziś, gdy nie możemy zapłacić kartą to otwieramy szeroko oczy ze zdumienia.

To niewątpliwy sukces sprzedawców dóbr i usług. Trudno płaci się gotówką, zwłaszcza gdy trzeba sięgnąć po Władysława czy Zygmunta (a propos – widział ktoś tego drugiego ostatnio?). Zdecydowanie łatwiej włożyć kartę do terminala i wpisać PIN.

A już w ogóle najłatwiej sięga się do świnki-skarbonki. Zwłaszcza nie swojej.

dziecko skarbonka

PS Nie martwcie się, dług został już spłacony. Ola nawet nie zauważyła 😉

Skomentuj

