Sposób na histerię

nacisnij mnie tullet 2

Spoglądasz na zegarek. Niestety, trzeba już wracać do domu. Wzdychasz głęboko, bo już wiesz, co zaraz nastąpi.

– Olusia, musimy wracać do domu.
-Nie! – odpowiada stanowczo patrząc mi w oczy.
– Musimy już jechać. Przyjedziemy tu znowu, ale teraz ubieramy się i jedziemy do domu.
– Nie, nie, nieeeee!!! – dziecko wpada w histerię, nie daje się ubrać, ucieka…

Znacie to?
Co robicie w takiej sytuacji?

Od pewnego czasu nam wystarcza wypowiedzenie jednego zdania, by dziecko przestało płakać, posłusznie założyło buciki i za chwilę w świetnym humorze stało gotowe przy drzwiach.

Nie, nie obiecujemy słodyczy, ani nawet bajki w telewizji.

To zdanie to:
– W domu czekają na nas kropki.

nacisnij mnie tullet 1

Ta książka zmieniła nasze życie w ostatnim czasie. Ola zakochała się w niej po prostu do szaleństwa. Ja zresztą też.

Bo to nie jest książka, po którą dziecko sięga na swoją półkę, siada samotnie w kącie i sobie przegląda. (choć oczywiście takie też mamy i cenimy, to jasne ;))

„Naciśnij mnie” Hervé Tulleta wymusza na nas wspólne spędzanie czasu, interakcję między rodzicem i dzieckiem. Książka jest interaktywna jak aplikacja na telefonie, wydaje nam polecenia i nagradza zaskakującym efektem na kolejnej stronie. Trzeba dla niej klaskać, dmuchać na strony, potrząsać książką i –jak to mówi Ola – dusić kropki. RAZEM.

Autor doskonale wyczuwa, co dla małego dziecka jest zabawą, co je może śmieszyć, jaki przekaz je zainteresuje. Książka jest prosta graficznie, z małą ilością tekstu, ale genialna w tej swojej prostocie. Widać, że autor sam jest ojcem trójki dzieci, które niewątpliwie wiele go nauczyły.

Ale wiem, że to nie dlatego Ola tak bardzo kocha te swoje „kopki”. Kiedy bierze książkę sama, otwiera ją na chwilę i od razu rezygnuje, przybiega z nią do mnie z okrzykiem „Mama cita kopki!”. Gramoli mi się na kolana i czeka w napięciu, aż przeczytam pierwsze zadanie, choć doskonale wie, co trzeba zrobić na każdej stronie (zna już od dawna książkę na pamięć).

Kiedy tak tuli swój policzek do mojego gdy przerzucam strony myślę sobie tylko jedno.

Hervé Tullet to geniusz.

nacisnij mnie tullet 3 nacisnij mnie tullet 4 nacisnij mnie tullet 5

One thought on “Sposób na histerię

Skomentuj

